• INFORMACJE

        • JĘZYK ANGIELSKI
          mgr Magdalena Rybicka

           

          Plan zajęć z języka angielskiego

          Poniedziałek, wtorek:

          Motyle  9.30 - 10.00
          Kubusie 10.00 - 10.30
          Kotki 10.30 - 11.00
          Krasnale 11.00 - 11.15
          Słoneczka 11.15 - 11.30
          Misie 11.30 - 11.45

           

           

          Naturalna nauka języków jest jak nauka języka ojczystego

          Jak wiadomo, kilkuletnie dzieci są bardzo ruchliwe i ciekawe świata, a to sprzyja nauce języków obcych. Takie maluchy nie potrafią siedzieć w miejscu i szybko się nudzą, dlatego nie sprawdzają się u nich tradycyjne, szkolne metody takie jak nauka z podręczników czy tabelek. Zresztą, czy Twoje dziecko ich potrzebowało, żeby zacząć wypowiadać pierwsze słowa, a z czasem zestawiać je ze sobą tworząc zrozumiałe zdania? Nie. 🙂

          Dlatego naturalną naukę języków można porównać do nauki języka ojczystego. Rodzice od pierwszych chwil życia dziecka:

          • używają prostych wyrażeń,
          • gestów, 
          • mimiki, 
          • pokazują mu przedmioty,
          • kolorują, 
          • śpiewają,
          • tańczą,
          • bawią się, 
          • oglądają razem bajki,
          • wykonują przy nim domowe obowiązki. 

          Dzięki temu maluch obserwuje język i jego mechanizmy. Dlatego z czasem zaczyna posługiwać prostymi konstrukcjami gramatycznymi. To wszystko dzięki ciągłemu powtarzaniu i słuchaniu melodii danego języka, w której dziecko nieustannie jest „zanurzone”. Za sprawą powtarzanym codziennie zwrotom i czynnościom, ma świadomość pewnych sytuacji i potrafi wyciągnąć wnioski z kontekstu.

          Na czym polega naturalna nauka języków?

          Wiesz, że małe dzieci przyswajają język ponieważ uczą się go całe sobą – aktywnie i spontanicznie? Robią to przede wszystkim poprzez zabawę, doświadczanie języka za pomocą zmysłów czy dzięki intuicji, która pomaga im z kontekstu zrozumieć sens i znacznie wypowiedzi. I co jest istotne – małe dzieci w przeciwieństwie do osób dorosłych nie przejmują się błędami i przechodzą do działania. To dla nich naturalne.

          mimo to w wielu szkołach wciąż kładzie nacisk na eliminowanie błędów, a co za tym idzie dziecko jest oceniane, więc odczuwa presję nauki. I zamiast skupiać się na faktycznym korzystaniu z języka (np. poprzez konwersacje), swoją uwagę poświęcają temu, by nie popełniać błędów. A to z kolei hamuje ich językową spontaniczność, a dzieci stają się niepewne swoich umiejętności i zniechęcają się do nauki.

          Dlatego tak ważne jest w metodzie naturalnej, by nie krytykować, że zrobiły coś nie tak jak należy. Nie gani się dziecka za popełnianie błędów (ono samo nie zwraca na nie uwagi, bo ważniejsze jest dla niego działanie), nie przypomina mu się o nauce, nie odpytuje się go pod ścianą. W rezultacie, dziecko nie kojarzy nauki z przykrym obowiązkiem ani ze stresem.

          Należy pamiętać też, że dziecko tak samo jak osoba dorosła odczuwa emocje. Przede wszystkim ma w sobie nieograniczoną ciekawość i chęć odkrywania świata. Dlatego chce być samodzielne. Jako rodzic nie powinieneś/aś mu tego blokować i pozwolić mu bawić się językiem – a więc uczyć się go w najbardziej naturalny dla niego sposób.

          https://gerelis.pl/aktualnosci/naturalna-nauka-jezykow-co-to-jest/

    • Kontakty

      • Przedszkole nr 22 w Tychach
      • (32) 227 69 28
      • ul. Dąbrowskiego 85 43-100 Tychy p22@oswiata.tychy.pl Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych